VOULIARATINOS

GlitterGraphics
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


commentscute


thanks Comments

Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

Υπέρταση: Περνάει από στομάχι


Οποιος μαθαίνει πως έχει πρόβλημα υπέρτασης μαθαίνει αυτομάτως και ότι πρέπει να κόψει το αλάτι. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό. Η διατροφή που μειώνει πραγματικά και αποτελεσματικά την υπέρταση θα πρέπει να περιέχει λίγα λιπαρά, λίγους υδατάνθρακες, κατά προτίμηση δημητριακά ολικής άλεσης, πολλά φρούτα και λαχανικά. Αυτό προκύπτει από δύο έρευνες που δημοσιεύτηκαν στο «Archives of Internal Medicine».

1) Η πρώτη έρευνα σύγκρινε τα αποτελέσματα μιας δίαιτας που είναι πολύ φτωχή σε υδατάνθρακες (μόνο 20 γραμμάρια την ημέρα) με μια δίαιτα πολύ φτωχή σε λιπαρά, συνδυαζόμενη με ένα φάρμακο κατά της παχυσαρκίας.

Οι ασθενείς, το ένα τρίτο των οποίων ήταν και διαβητικοί, ακολούθησαν το διατροφικό πλάνο τους για έναν χρόνο. Επειτα από αυτό το διάστημα διαπιστώθηκε ότι όλοι είχαν χάσει κατά μέσο όρο το 10% του βάρους τους, ωστόσο όσοι είχαν κάνει τη δίαιτα με μειωμένους υδατάνθρακες εμφάνισαν επιπλέον και μείωση της υπέρτασής τους.

2) Η δεύτερη έρευνα μελέτησε μια πολύ εξειδικευμένη δίαιτα κατά της υπέρτασης, την Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH), η οποία όχι μόνο καταφέρνει να ελέγξει την υπέρταση αλλά και να μειώσει τη συγκέντρωση πάχους στην κοιλιακή χώρα, η οποία είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την καρδιά. Επίσης, βελτιώνει την κατάσταση των αγγείων, τα οποία κάνει πιο ελαστικά. Οι βασικές αρχές της DASH είναι πολύ κοντά με τα χαρακτηριστικά της μεσογειακής διατροφής.

Ο βασικός κανόνας της είναι η μείωση της κατανάλωσης νατρίου σε συνδυασμό με την οδηγία για κατανάλωση ξηρών καρπών, δημητριακών ολικής άλεσης, ψαριών, πουλερικών, φρούτων και λαχανικών αλλά και μείωση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος, γλυκών και ζάχαρης.

Η διατροφή λοιπόν αναδεικνύεται και μέσα από τις έρευνες σε πρωταγωνιστικό παράγοντα πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά και αντιμετώπισης της υπέρτασης. Ωστόσο, υπάρχουν και όρια στον ρόλο της.

Οπως έδειξε η έρευνα για την DASH, αυτή η διατροφή μπορεί να μειώσει την υπέρταση, αλλά δεν φαίνεται να έχει σημαντική επίδραση στη μακροπρόθεσμη θνησιμότητα από καρδιακά επεισόδια.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η κατάλληλη διατροφή θα πρέπει να συνδυάζεται με σωστή παρακολούθηση από γιατρούς αλλά και τη λήψη των κατάλληλων φαρμάκων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου