VOULIARATINOS

GlitterGraphics
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


commentscute


thanks Comments

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

                  Ταξιδι στην Ευρώπη; Μην ξεχνάτε τα δικαιώματά σας
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ Επιτροπή, καθώς και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με οδηγούς, με διάφορα άλλα δημοσιεύματα και άλλα μέσα επικοινωνίας, υπενθυμίζουν στους ταξιδιώτες τα δικαιώματά τους.
Στο κείμενο που ακολουθεί γίνεται αναφορά στο θέμα με βάση στοιχεία της Ε.Ε.
Ακτοπλοΐα
Με νομοθεσία που εγκρίθηκε προ ημερών από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι επιβάτες των πλοίων αποκτούν, από το 2012, νέα δικαιώματα επιστροφής του ναύλου και μεταφοράς με διαφορετικό μέσο στον προορισμό τους σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των 90 λεπτών ή ακύρωσης του δρομολογίου τους.
Επιπλέον, αν η καθυστέρηση είναι ιδιαίτερα σημαντική σε σχέση με τον συνολικό προβλεπόμενο χρόνο του δρομολογίου (για παράδειγμα μία ώρα καθυστέρηση για ταξίδι τεσσάρων ωρών) προβλέπεται επιπρόσθετη αποζημίωση ίση με το ένα τέταρτο ή και το ήμισυ του ναύλου.

Επίσης, αν η καθυστέρηση ή ακύρωση καταστήσει υποχρεωτική τη διανυκτέρευση, η εταιρία είναι υποχρεωμένη να καλύψει το κόστος της διανυκτέρευσης, συμπεριλαμβανομένων των απαιτούμενων γευμάτων, ενώ οι επιβάτες με αναπηρία θα έχουν δικαίωμα σε δωρεάν βοήθεια στο λιμάνι.
Αεροπλάνα
Με νομοθεσία που ήδη ισχύει, οι επιβάτες δικαιούνται επιστροφής του ναύλου σε περίπτωση που πέσουν θύμα του λεγόμενου «overbooking» (όταν δεν επιτρέπεται η επιβίβαση σε κάτοχο έγκυρου εισιτηρίου επειδή η εταιρία εξέδωσε περισσότερα εισιτήρια από τις θέσεις που διαθέτει το αεροπλάνο), σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης ή σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των πέντε ωρών.
Επίσης, ανάλογα με τις συνθήκες, οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να παράσχουν γεύματα, δωρεάν τηλέφωνο ή και ξενοδοχείο. Τέλος, η απώλεια αποσκευών μεταφράζεται για τον επιβάτη σε αποζημίωση μέχρι και 1.200 ευρώ.
Πάντως, πριν από την αναχώρηση, είναι σκόπιμο να βεβαιωθεί όποιος ή όποια ταξιδεύει, για το ποια είναι η εταιρία που πραγματοποιεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο, κάτι που δεν είναι πάντα προφανές τη στιγμή της κράτησης. Eτσι, θα μπορεί να αποφεύγει τις εταιρίες που έχουν περιληφθεί στην ευρωπαϊκή μαύρη λίστα αερομεταφορέων, οι οποίες κρίνεται ότι δεν πληρούν κάποιους ελάχιστους κανόνες ασφάλειας των πτήσεων.
Ακόμη, όταν η αγορά του εισιτηρίου γίνεται ηλεκτρονικά, η τελική τιμή, με όλους τους φόρους και όλες τις χρεώσεις, πρέπει να αναγράφεται στην πρώτη σελίδα της διαδικασίας κράτησης. Αν τα θέματα των διακοπών ρυθμιστούν από ταξιδιωτικού γραφείο, το γραφείο έχει την ευθύνη για οτιδήποτε δεν πάει καλά.
Σιδηρόδρομος


Τα δικαιώματα των επιβατών σιδηροδρόμων περιλαμβάνουν το δικαίωμα να αγοράσουν το εισιτήριό τους στο ίδιο το τρένο αν δεν σταθεί δυνατόν να το προμηθευτούν στο ίντερνετ ή στον σταθμό. Σε περίπτωση καθυστέρησης του δρομολογίου άνω των 60 λεπτών, ή ακύρωσής του, ο επιβάτης έχει δικαίωμα είτε μεταφορά με διαφορετικό μέσο ή δρομολόγιο είτε σε επιστροφή του ναύλου και πρόσθετη αποζημίωση.
Σχετικά με απώλεια ή καταστροφή των αποσκευών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η αποζημίωση φθάνει τα 1.300 ευρώ ανά τεμάχιο ενώ σε περίπτωση ατυχήματος προβλέπεται επίσης χρηματική αποζημίωση.


Τέλος, όπως και στην ακτοπλοΐα, οι επιβάτες με αναπηρία έχουν δικαίωμα σε δωρεάν βοήθεια στους σταθμούς και στο τρένο.
Ταξιδεύοντας με Ι.Χ.

Η ευρωπαϊκή έννομη τάξη δεν προβλέπει την παραμικρή αποζημίωση όσων υποστούν καθυστέρηση ταξιδεύοντας με Ι.Χ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου